Capable11Dla poprawy efektywności budynków konieczne jest zapewnienie większej liczby szkoleń dla pracowników sektora publicznego.

 

Konsorcjum projektu CaPABle przez trzy lata w czterech europejskich krajach (Grecji, Polsce, Słowenii i Włoszech) pracowało - w imię zrównoważonego rozwoju, zarówno środowiskowego, jak i ekonomicznego - nad wzmocnieniem potencjału pracowników administracji publicznej w obliczu wyzwań związanych z renowacją budynków publicznych.

Projekt CaPABle koncentrował się na kluczowym aspekcie transformacji energetycznej: szkoleniu menedżerów technicznych i administracyjnych, którzy w samorządach są odpowiedzialni za zarządzanie budynkami publicznymi i ich modernizację. Podczas rozmów i spotkań z setkami administratorów, techników i profesjonalistów partnerzy projektu zauważali powszechny brak szkoleń w tym sektorze, szczególnie w małych miasteczkach i gminach.

Capable2Przyczyna tego problemu jest dobrze znana i powszechna w całej Europie: liczba pracowników jest niewielka, muszą radzić sobie z wieloma zadaniami i często brakuje im czasu na nawet krótkie szkolenia. Tworzy to błędne koło: słabo wykwalifikowani pracownicy nie mają możliwości nadążyć za ciągle zmieniającymi się regulacjami prawnymi, przepisami administracyjnymi i rozwojem technologii, wskutek czego nie przyczyniają się tak efektywnie, jak mogliby, do transformacji energetycznej w budynkach publicznych.

Rekomendacje polityczne, które konsorcjum CaPABle kieruje do władz lokalnych i centralnych, koncentrują się przede wszystkim na oferowaniu personelowi w urzędach miast i gmin możliwości szkoleń i ich jak najlepszej organizacji, z wykorzystaniem wszelkich dostępnych synergii.

Partnerzy realizujący projekt CaPABle ze swej strony oferują wyniki swojej współpracy bezpłatnie dostępne online:

  1. Podręcznik budowania kompetencji, który można w j. polskim i j. angielskim przeczytać i pobrać na stronie Stowarzyszenia
  2. Aby wziąć udział w kursie online, wystarczy połączyć się z platformą e-learningową projektu CaPABle i wybrać jedną z pięciu dostępnych wersji językowych.

 

logo Dofinansowano przez UE PLProjekt jest finansowany przy wsparciu Komisji Europejskiej w ramach programu Erasmus+. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.