Cztery szkoły – SP1 i SP 5 z Mińska Mazowieckiego oraz SP8 i SP10 z Zamościa uczestniczące w projekcie VISIONS2045 („Szkoły inicjatorem działań na rzecz neutralności klimatycznej miast”, finansowanego ze środków EUKI) znają już swój ślad węglowy i przygotowują się do stworzenia planu działań, którego realizacja pomoże im zbliżyć się do neutralności klimatycznej.

6 czerwca br. w Mińsku Mazowieckim i 13 czerwca br. w Zamościu nauczyciele, przedstawiciele Rad Rodziców oraz urzędów miast i spółek miejskich odpowiedzialnych za planowanie przestrzenne, zieleń, mobilność, zużycie wody, zaopatrzenie, zarządzanie energią cieplną i elektryczną czy odpadami wspólnie zastanawiali się nad możliwymi obszarami współpracy i działaniami na rzecz klimatu i redukcji emisji, które każda szkół chciałaby zrealizować w okresie trwania projektu oraz w dalszej perspektywie.

Już wkrótce szkolenia dla nauczycieli oraz wizyta studyjna w berlińskich szkołach, które zainspirują społeczność szkolną do współdziałania!

Projekt VISIONS2045, realizowany przez partnerów z Niemiec, Polski, Słowenii i Bułgarii,  wspiera społeczności szkolne w opracowywaniu ich własnej wizji szkoły neutralnej dla klimatu oraz realizacji konkretnych działań w celu ograniczenia emisji gazów cieplarnianych. Jednakże aby dążenie szkoły do neutralności klimatycznej, w tym zrównoważonego wykorzystania zasobów, zakończyło się sukcesem, wymaga dialogu, współdziałania i łączenia różnych perspektyw oraz wiedzy specjalistycznej. To właśnie dzięki zaangażowaniu zewnętrznych interesariuszy zmotywowana społeczność szkolna otrzymuje wsparcie, którego potrzebuje, aby w perspektywie długoterminowej zrealizować swoje pomysły. W ten sposób przedstawiciele sektora transportu publicznego, gospodarki odpadami, Urzędu Miasta czy  innych instytucji lub organizacji mogą stać się sojusznikami szkoły w realizacji tego ambitnego celu i pomóc jej w opracowaniu korzystnych dla wszystkich rozwiązań.